Εξ αποστάσεως υποστήριξη παιδιών με οπτική αναπηρία

Η πανδημία του COVID-19 επέβαλε δραματικές αλλαγές στην καθημερινή ρουτίνα όλων, αλλά ιδιαίτερα στα παιδιά με οπτική αναπηρία καθώς χρειάζονται συνεχή και ολοκληρωμένη υποστήριξη στην ανάπτυξή τους από ψυχολόγους, θεραπευτές όρασης, λογοθεραπευτές και νευροθεραπευτές. Το Ίδρυμα Robert Hollman αποφάσισε να μην διακόψει τις υπηρεσίες του στα παιδιά με προβλήματα όρασης και ξεκίνησε ένα έργο εξ αποστάσεως υποστήριξης. Μια διαδικτυακή διαδικασία που κάλυπτε όλες τις πτυχές της υποστήριξης των παιδιών και περιλάμβανε κλήσεις ήχου-βίντεο, βίντεο και προσαρμοσμένο πολυαισθητηριακό υλικό που δημιουργήθηκε ειδικά για κάθε παιδί. Ακόμη δόθηκε εκπαίδευση στη χρήση ηλεκτρονικών πλατφορμών και συσκευών σε επαγγελματίες και οικογένειες που το χρειάζονταν. Τα παιδιά πραγματοποίησαν τις δραστηριότητες στο σπίτι με την επίβλεψη των επαγγελματιών και με την υποστήριξη των γονέων, χρησιμοποιώντας απλά και διαθέσιμα υλικά μέσω παιχνιδιών, όπως μπουκάλια, κούκλες και απλά επιτραπέζια παιχνίδια, όπως ντόμινο. Οι γονείς βοήθησαν τα παιδιά να αποκτήσουν πρόσβαση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι γονείς ένιωθαν κατανοητοί, καθησυχασμένοι και βοηθημένοι επειδή τα παιδιά τους μπορούσαν να συνεχίσουν τη θεραπεία τους, έστω και με πολύ διαφορετικό τρόπο αλλά και τα ίδια τα παιδιά βοηθήθηκαν καθώς δεν σταμάτησαν να δέχονται την υποστήριξη που χρειάζονταν παρά τις δυσκολίες της πανδημίας.

Πηγή:

Battistin, T., Mercuriali, E., Zanardo, V., Gregori, D., Lorenzoni, G., Nasato, L., & Reffo, M. E. (2021). Distance support and online intervention to blind and visually impaired children during the pandemic COVID-19. Research in Developmental Disabilities108, 103816. https://doi.org/10.1016/j.ridd.2020.103816